Üha enam tähendab veganism maailmavaadet, mis välistab kõike loomset, alates toidust ja lõpetades kosmeetika, rõivaste ja mööbliga. “Need on teadlikud valikud, mis võivad olla inspireeritud loomade heaolust, iseenda tervisest või murest planeedi tuleviku pärast,” selgitab Dr. Hauschka Baltikumi brändijuht Ireen Reilandt. “Veganlus kui elustiil ei ole hetketrend. Aastatuhandete vältel on paljud põhimõtteliselt hoidunud loomsest toidust religioossetel või vaimsetel põhjustel.”

On üldteada, et tava- ehk laiatarbekosmeetika sisaldab enamasti sünteetilisi koostisaineid: mineraalõlisid, säilitusaineid, värv- ja lõhnaaineid ning teisi nafta jääkprodukte. “Pahatihti leidub tavakosmeetikas ka ohtlikke ühendeid, mis võivad meie tervist pikas perspektiivis mõjutada,” hoiatab Weleda tootejuhtkoolitaja Evelin Voogla. “Veganikosmeetika ei sisalda loomseid ega loomset päritolu koostisosi. Samuti ei testita vegantooteid loomade peal, millest annab tunnistust pakendimärge “julmusevaba”.”

Edasi lugemiseks telli ajakiri Eesti Naine